Till Sofie

sofie om Lite tankar om graviditeten:
När du har fött ett par barn så funkar det så att du växer som fan i början iomed att du redan är rätt uttänjd om magen sedan tidigare,sen tar det stopp någongång i mitten av graviditeten och du växer ingenting på ett par veckor.
Så har det varit för mig och jag har ju fött fyra stycken nu !


Sandra svara: Så långt kan jag också förstå :) Men hallå kan man krympa tillbaka? I dag 17+0 direkt på morgonen 90,5cm Antog att jag var samma 16+6 alltså igår, mätte mig aldrig efter som jag gjorde de ett par dagar innan bara.. Kan ju inte springa där och mät var sekund haha det får man ju tuppjuck på. Men en gång i veckan vill jag göra det på samma dag som jag nollar för att jag skriver en graviditets dag bok som jag även gjort med min dotter och min försfödde son. Funderar på om jag bara fet innan efter som jag tydligen gått ner runt magen. Ja jag äter inte lika bra nu somm förut efter som jag har en ständig oro efter som jag inte längre känner foster rörelser som jag gjorde förut. Helt stilla i magen i 8 dagar nu.. De är skit jobbigt och mvc skiter i det.. Känns så iallfall. Fröken noj och nojeri de är jag det. Hoppas det kommer med något smart svar till mig i dag :(
10 Maj, 21:51

Kommentarer
Postat av: Sofie igen

I vecka 17 så känner man ju inte rörelser varje dag iaf inte jag,många känner ju inte rörelse överhuvudtaget i denna vecka ! Att man blir fetare i början är mycket för att tarmarna flyttas undan och blir därmed gasfyllda. När du sen kommer lite längre in i graviditeten så stabiliserar sig det hela lite och magen sjunker därmed ihop igen. I vecka 18 så är det ytterst ovanligt att fostret bara dör,hade det varit något fel på det så hade det stötts bort tidigare.

Att du blivit smalare kan även bero på att livmodern lagt sig närmare ryggraden.Försök att inte oroa dig,stress hormoner är inte bra för ett växande foster !

2010-05-12 @ 22:20:28

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!