Tvärläge

Kanske dax och blogga lite. Har ni saknat mig??
Ja i dag var jag iallafall hos MB.. Ni vet ju som jag tidigare har skrivit att i dag var den dagen vi skulle kolla om bebis låg i säte eller om huvudet låg där det skulle. Jag kan ju säga som så att något sätesbarn var det inte. Inte heller ligger den med huvudet ner. Nej den här bebisen ligger i tvärläge :(

Alltså ligger den med ryggraden ner mot blygdbenet, huvudet åt höger, armar och händer mot mitt bröst och fötterna åt vänster i magen.

På måndag har jag fått tid till förlossningen. Det blir då ett vändnings försök. Ska vara där 08:45 får inte äta efter tolv på natten, kommer dö, men iallafall. Sen blir jag intagen då den tiden för en CTG kurva. Efter det kommer jag få en bricanyl spruta :( Ser jag inte fram i mot efter som jag är nål rädd.
Vändningsförsöket ska ske av en läkare och med hjälp av UL..
Lyckas dem får jag och min kompis som ska följa med vänta i två timmar. Efter det ska dem kolla så att den ligger kvar och en ny kurva ska tas..

Inget av det här ser jag fram i mot :( bhuu vill inte.. Vill att den ska vända sig rätt.
Men har inget annat val i fall den inte har vänt sig till på måndag.

Mina värden i dag var bra. Hjärtljuden ligger på 130 i dag också. Och symf måttet är på 34cm nu.. jag är vecka 35 plus 6 i dag.. Full vecka 36 i morgon..



Kommentarer
Postat av: hönsmamman

Oj låter lite bökigt o ha en bebis på tvären =/

Hoppas det går bra o vända. Vilket håll kanske inte spelar nån roll då man faktiskt kan föda i säte med. Den har väl gosat in sig o tycker det är skönt att ligga lite som i en vagga =)

2010-09-25 @ 07:27:22

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!