Full vecka 35

Ska man inte vara trött på att vara gravid så här lång? Har av tidigare erfarenhet blivit så pissigt trött på magen och allt som här till i slutet på en graviditet. Och veckorna har bara sniglat sig fram.
Jag känner inte så den här gången. Javist vissa dagar kan jag ju känna att det vore skönare med en mindre mage och mindre ont och så. Men inte en i hållande trötthet.

Och tiden sen. Den går allt för fort. Jag tycker veckorna bara rusar i väg en efter en. Jag hinner nästan inte med själv. På tisdag ska jag till barnmorskan och göra en redogörelse för hur jag tycker min graviditet har varit, vi ska göra en förlossnings plan och göra UL för att kolla om huvudet ligger ner i fall hon inte kan känna det tydligt då.

Vart tog tiden vägen? De var ju Februari nyss.. Jag satt ju med grav testet i handen på toaletten och skakade bara för ett litet tag sen. Jag var ju tillsammans med min älskade pojkvän nyss känns det som..
De har varit slut mellan oss i snart åtta månader. Men allt känns som i förrgår.. Konstigt..

Jag hade en helvetes natt i natt. RLS till tusen och små stick på benen. Kändes som någon retade mig och stack försiktigt en nål på mina ben över allt här och där. Så jävla obehagligt.
Kändes som jag hade tusen och åter tusen smulor i min säng. Fast jag skakat av lakanet tre fyra gånger. Var för tung att vända mig och armbågarna börjar skava nu när jag försöker häva mig upp i sängen för att byra sida.

Jag var tvungen att gå upp och gå flera gånnger i natt och tillslut vända jag mig  helt om i sängen. Alltså la huvudet i fotänden. Då tillslut efter mycket om och men somnade jag. Tror kl var något runt tre på natten.
Gick inte upp förens elva i dag. Är fortfarande helt slut. Undrar om jag kommer orka någoting i dag eller om det blir en dag där jag i störta delen vilar mig igenom den.. Tja Jag vet inte..


 

Bilden är tagen förra veckan alltså i vecka 34



Kommentarer
Postat av: hönsmamman

Men du. Fråga din BM efter ett Glidbälte. Skönt som fan o ha i sängen. Man går från att vända sig på en timme med outsägliga smärtor till att rulla runt på 4 sek med ett enkelt suck =)

2010-09-18 @ 17:59:52

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!