Vändingsförsöket

Vi kom fram vid kvart i nio på morgonen och fick ett rum. De var så kul för min kompis hade fött sin dotter i samma rum fyra år tidigare..

Satte mig på sängen för att invänta sköterskan som skulle ta lite prover och blodtryck och sådant.

Jag var så nervös att jag kallsvettades inför den här dagen :(

Proverna såg ut som det skulle, och jag och bebis blev kopplade till en CTG kurva som jag fick ligga i, i 30 minuter. Hjärtljuden låg på 125 till 130 slag

Vi fick långa väntetider men till slut kom det en läkare eller barnmorska som skulle känna hur bebisen låg. De här gjorde inte alls ont. Hon kände lite försiktigt och en UL maskin togs in på rummet. Här kunde de nu konstatera att bebisen inte låg med huvudet ner utan på tvären precis som hos BM

De gick ut ur rummet för att tillkalla fler läkare och personla som skulle hjälpas åt vid vändningen. Jag var så nervös hackade tänder och ingen filt fanns det i rummet. Svetten lackade och en annan sköterska kom in och satte en nål i min hand som hon satte fel. Så hon fick dra ut den igen och prova i armen i stället.

Efter en del väntan kom det fyra st läkare och personal in på vårt rum. De la mig plant i sängen med någon röd grej under benen och drog ner brallorna på mig och nervositeten var så hög nu att jag bara ville resa mig och gå där i från :(

Jag fick bricanyl i armen och sen började de trycka ner magen så jag trodde jag skulle kvävas. Den andre läkaren puttade på åt andra hållet hårt som fan och en tredje höll på med UL maskinen och jag skrek för det gjorde så ont. Och sen började jag gråta. De var hemskt Och något jag helst aldrig mer vill vara med om.

Direkt efter vändningen som lyckades kopplades ctg på igen för att se så bebisen mådde bra. Det gjorde den, och vi fick gå och fika. Skulle stanna på sjukhuset i två timmar för att sedan göra ett sista UL för att se att den verkligen låg kvar och inte hade flyttat sig. De hade den inte och en sista kurva togs som såg fin ut innan vi fick åka hem. Hela kvällen sedan hade jag mens smärtor men i dag känner jag inte av något sådant och bebis kickar nu på revbenen som fan i stället för att sträcka ut sig i sidorna. A vilket som var skönat haha vet jag inte.



 


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!