34 fulla veckor i dag

Ja då har mindre än 45 dagar kvar till BF.. Jag har en liten vilde i magen :) Mest på nätterna och på morgonen. Den sparkar så att nerver och revben gör ont. Och de är inte liten kraft den lille har.
Jag har pratat lite med min pappas tjej om framtiden, faderskapet och hela den biten.
De är ju inte så roligt för oss om vi får en massa problem och skit av den ev pappan i fall jag går igenom en faderskaps utredning. Med tanke på hans inställning till allt gör det saken inte bättre för mig.

Min bm säger att jag måste ta kontakt med familjerätten omgående. Men innan jag gör det vill jag vara 100procent säker på att de verkligen finns en skriven korrekt lag som säger att de är det SOM SKA göras.

Och i dagsläget vet jag  inte de. Jag lyssnar heller inte på folk som säger att det finns denna lag. Efter som andra säger att det INTE finns denna lag. Jag ska ta reda på riktiga fakta själv. Och själv LÄSA denna lag i sådant fall. Handlar detta om rätten till underhållsbidrag så jag kan jag säga på en gång i sånt fall att jag INTE behöver dessa pengar bara vi får vara i säkerhet,

Ja det är mycket känslor och tankar kring allt nu.. Oro och ovisshet..


Kommentarer
Postat av: sofie

Du vet,jag fick ju göra en sån där utredning när det gällde Charley. Jag ville inte att pappan skulle hittas men fick reda på att det annars skulle dras ur mig i en rättegång. Det är din skyldighet att tala om vem det är även om du inte vill,sen i ditt fall så snokar dom ju rätt på det ändå eftersom det inte direkt varit någon hemlighet. Det du ska göra är att kräva enskild vårdnad direkt och det ställer han Peter säkert upp på. Men att som jag försöka komma undan en utredning,det är verkligen helt kört. Dom är riktigt duktiga på familjerätten att snoka rätt på dig. Dom hittade ju tom Charleys heroinist pappa trots att inte ens polisen gjorde det. Detta är viktigt för staten då det gäller arv,underhåll och massa saker så dom låter en inte komma undan. Du bhöver däremot inte träffa pappan om du inte vill,ni kallas olika tider. Jag lovar,jag vet hur det funkar eftersom jag varit med om en utredning av detta slag själv.

2010-09-11 @ 22:15:26

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!