Marcus Jannes begravning i kväll kl 18

Mamma har precis ringt. Första gången sen den traumatiska händelsen i Måndags. Hon berättade att bror min kommit ur sin chock nu men är fortfarande hemsk ledsen och mår inte alls bra. Min lilla syster bara lägger sig och sover hela tiden och hon är den som just nu inte sörjer själv. Hon tar hand om hans bror och ser till att alla andra runt om kring henne mår bra. Jag tror förvisso det kommer släppa för henne efter i kväll då kommer det nog brista för henne och hon får sörja själv. Hon måste det, annars kommer hon rasa som människa.

Marcus begravs i kväll kl 18. Ni som lider och sörjer med oss alla kan ju tända ett ljus för honom då och ha en tyst minut för hans skull. Så kommer jag göra. Jag har inte möjligheten att ta mig till Jänra nu i kväll då jag är hög gravid och det är så långt bort att jag inte kan ta mig hem efteråt. Mycket sorgligt. Men så är det. Min tanke var ju den att vara med och stötta dem som behöver. Men nu går det inte. Men ljusen ska tändas kl 18:00 och sen ska jag hålla en tyst minut som det kommer göra i kyrkan också. Trodde inte det  skulle begrava honom så fort. Men antisarna vill ha ner dem avlidna i jorden innan det gått förlång tid för friden i själens skull. De är ju så dem lever och tror. De förstår jag och en ganska fin tanke ändå.

Pratade just med min vän på msn i fall vi skulle ta tåget dit, men vi hinner nog inte fram i tid. Så vi har nu bestämt att hon följer med mig till graven efter att jag fött och så lämnar vi fina blommor där.
Lilla Marcus må du nu och för alltid fina frid. Jag ska tänka på dig i kväll. R.I.P 4 ever




Kommentarer
Postat av: jane

visst är det i järna kyrkan ? som han ska begravas?

R.I.P marcus :(

2010-10-15 @ 16:01:30
URL: http://kritafisa.blogg.se/
Postat av: Anders

Skickar mina hälsningar.

2010-10-15 @ 16:59:29
Postat av: hönsmamman

Först o främst beklagar jag sorgen. För det andra så tror jag inte vi behöver oroa oss över Marcus, hur tragiskt detta än är så var detta vad han vill o säkert planerat ett tag så nu har han frid.



Men det återstår faktum att många unga (o vuxna) med dessa diagnoser mår väldigt dåligt, speciellt om man fått diagnosen sent. För vissa så kommer den som en förklaring och ett lugn infinner sig men för vissa kommer oxå insikten om att dom kanske aldrig kommer passa in, att dom alltid kommer få kämpa osv o det kan ta hårt. Speciellt om uppväxten o skolan redan varit kantade av en känsla eller upplevd utanförskap o oförstående vuxna. Inte ens alltid MED diagnos får man rätt resurser i skolan vilket kan bli förödande för självkänslan hela livet. Därför tycker jag det är så viktigt att i mitt jobb på förskola ge alla barn det dom behöver - med eller utan diagnos. Om alla barn får ett rätt bemötande efter sina egna individuella behov så tror jag många skulle må bättre generellt o det skulle även gynna de som i framtiden skulle få diagnoser.



Jag är inte troende alls men förstår inte heller vitsen med att man ska ligga på bårhus o ruttna. Om det inte förekommer några oklarheter eller mystiska omständigheter så är väl en snabb begravning att föredra.

2010-10-16 @ 08:25:48

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!