Jag vill kräkas, jag är trött och om vändningsförsök nr 2

Jag har en fruktansvärd jobbig svidande känsla under vänstra bröst lite ner på magen. Det känns som om jag har ett öppet sår precis under huden och det bränner svider så illa att jag inte kan få en blund på natten alltså. Detta  gör att jag mår illa och vill kräkas fan. Sen har jag exakt samma brännande känsla i eller på underlivet som också känns som ett sår som bränner svider.
Alvedon hjälper inte. Jag har haft det så här under graviditet nummer ett och nummer två och nu under nummer tre. Första gången jag fick så här alltså när jag väntade min förstfödde så kunde läkaren inte begripa vad det kunde vara och inget fel hittades. Nummer två med min dotter kollade jag aldrig upp det, efter som det var exakt samma känsla jag hade med ettan. Nu Växlar det sida i bland på höger i bland på vänster och dess värre har jag oturen att ha det på båda sidor samtidigt i emellanåt med undantag att det känns lika på underlivet.

Jag har nu fått cirka 12 timmar sömn på tre dygn. De är ungefär 4 timmar per natt som dessutom INTE är regelbundet utan jag vaknar hela tiden. Min mamma kommer i dag vi ska städa, hur det ska gå vet jag inte då jag är trött, har ont är illamående och grötig i huvudet pga av sömnbrist. Jag har lovat att i vart fall ta disken innan hon kommer. Den har blivit samlad på hög i tre dagar nu för orken är totalt borta och kroppen sviker av foglossning som gör att jag inte kan stå.
Gris och svinstia känns det som att jag bor i just nu..



Nu till något positivt vi åkte ju in igår till förlossningen för vändning nummer två. Jag var sur och tvär och helt slut pga av sömnbrist och grov hunger. Fick göra en ctg kurva och urinprov när jag kom in i vanlig ordning.

Sen fick jag och min kompis vänta i över 45 minuter innan en nål sattes. OBS ATT JAG VARNAR FÖR BILDEN!!

Ett UL gjordes och det konstaterade att barnet ligger nästan helt i säte nu. Ytterligare väntetid innan ängeln från klar himmel kom in i rummet och förgyllde hela min morgon. Inte nog med att jag fick se min bebis ansiktet på Ulmaskinen i fullständigt klar bild så hjärtat fylldes av kärlek bara där, nej det kom en läkare sänd från ovan som bedömde att jag INTE behövde vända i igår. Han sa att jag är tre föderska och kan föda ut mitt barn vaginalt i säte och att det finns gott om plats för att få ut huvudet sist.

Han uppskattade babyns storlek och mitt bäcken med hjälp av UL maskinen. De blir inget snitt i fall inget väldigt drastiskt händer. Jag har också fått en ny tid till den 19 oktober för ev igångsättning i fall min bebis inte fixerat sig på något av hållen.


Jag var såå glad när jag gick där i från. Hoppas allt blir bra nu :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Mitt vändningsförsök med barn nr 3 lyckades inte och läkaren sa till mig att jag kunde föda avginalt ändå eftersom bäckenet var stort nog. Men min dåvarande sambo ville inte ta någon risk. idag efter att ha haft så mycket problem efter snittet så ångrar jag att jag inte prövade att föda vaginalt istället :(

2010-10-08 @ 13:48:00
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/
Postat av: bulan&jag

Men skönt du slapp! Lycka till med resten.

2010-10-08 @ 14:29:16
URL: http://bulanojag.blogspot.com/
Postat av: Anonym

<jag hade också denna brännande känsla i alla graviditeter. Kom fram till att det är trycket från barnet som leder till detta,du har ju huvudet precis bakom revbenen och bebis rumpa mot ditt blygdben. Det kan vara en nerv som kommer ikläm med högsta sannolikhet.

2010-10-08 @ 15:29:01

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!