Dessa mardrömmar

Usch, jag har nu i två nätter drömt om döds fall, mord och självmord. När jag är vaken är tankarna hos Marcus, det är skit ju st nu. Även om jag inte umgicks med honom varje dag så vet jag att tillex min bror gjorde det med fl i min familj.
Att tänka på det hela tiden är väl ett sätt att bearbeta det hela antar jag. De är alltid lika sorgligt när ett ungt liv får ett sådant hastig slut. Min blogg fylls nu med massa tråkiga inlägg (för er kanske) men jag kan inte bara lägga det åt sidan och blogga fritt nu när tanke verksamheten ändå går i sär och då blir det bara fejk från min sida. De är det här som åker igenom mitt huvud mest hela tiden. De första jag tänker på när jag kliver upp på morgonen för att natten har bearbetat det i 8 timmar. Det som kommer över mig när jag loggar in på min dator, det som får mig glömma bort vad de säger på tvn för att tankarna skenar i väg.
Kommer på mig själv att tänka på detta när jag ligger och ska somna om kvällen..

Jag har bearbetat forumet i tankarna mer än tusen gånger. Har pratat med vänner om samma sak pratat pratat och pratat.
De är lindrare i dag, men sorgen djupt in i själ och hjärta är den samma. Och tankarna på mina egna barn, hur man förbygger sådant här i framtiden. Jag vågar inte tänka "tänk om" tankar efter som jag var på väg till mvc precis i samma stund den dagen då då tråden startades i forumet. Jag kunde inte ha gjort något för jag viste inte. Jag hade inte ens en aning om att namnet på den sidan där han satt existerade.

Men däremot tänker jag att om det hade varit någon annan eller om jag själv hade sett detta på internet. Jag hade ringt polis på en gång. Aldrig att jag skulle tveka i den frågan. Vet ni varför? Jo för att jag själv har mått så rysligt dåligt i unga år. Jag vet precis hur det kan vara.. även om jag aldrig gick den brutala vägen fullt ut..
Hellre att man ringer på ett falskt alarm än att man tror det är falskt och inget görs och personer mister livet bara därför. Jag säger inte att jag KLANDRAR någon. Jag säger bara VAD jag själv hade gjort..

Det går inte att snurra tiden tillbaka, det som har hänt är redan skett. Men ack så ont och sorgligt det gör och är.
Jag kommer i allfall vara med min familj på hans begravning OM det inte är så att jag ligger på BB då!!
Må du finna frid Marcus MÅ du!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du hört vad dom brukar säga? "När det föds ett nytt liv, släcks ett annat".



Ibland känns det som att det stämmer riktigt bra. Inte för att jämföra mellan katt o människa, men när min dotter föddes så dog min katt som jag hade haft i 17 år. Kan dra flera såna paralleller men det skulle bli ett så långt inlägg.



Men iaf.. nu förlorar du en vän, men får en till son. Ja jag ve tinte va djag vill ha sagt, jag filosforerar lite här på kvällskvisten.



Imorgon ses vi gumman. Massa kramar o kärlek!

Låt dig själv få sörja, som du sa det är en del av sorgeprocessen.

2010-10-14 @ 20:08:42

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!