Mitt besök på mödravården

I morse kl 10 hade jag en tid hos mvc och en bm som hette britt- marie. När jag kom fick jag ta en vikt :) 74kg väger jag nu. Alltså har jag gått upp 14kg :( Ja men de är ju så när man har en bulle i ugnen. Sen fick jag lämna ett urinprov. Trodde själv att allt skulle vara bra. Men det var det inte. Jag har äggvita i urinen vilket kan leda till havandeskaps förgiftning. Än så länge är det ingen fara. Har två streck men om det blir tre streck så ska jag få äta mediciner. Vi ska ta nya prover på det nästa gång jag ska dit om en månad.

Hoppas de ger mig sig, för får jag havandeskaps förgiftning går det inte bort förens jag föder :/ Mindre lustigt. Sen fick jag reda på lite ingående om vad en gbs var. Och de är en urinvägs infektion, men det var inte aktuellt hos mig då jag inte har några bakterier i mitt urin. Skönt..

Fick ta ett järnvärde, och de var bra äntligen och så tog hon blodsocker prov som också såg fint ut. Hade dess värre lågt blod tryck men det har jag i vanliga fall också och det vet jag om. Fick lyssna på babyn i magen. haha Den tummlade runt hela tiden så hon hade svårt att fånga upp hjärtljuden och hon höll på ganska länge och jag började skratta efter som jag kände hur den flyttade sig när hon försökte. Precis som om den ville vara i fred *S* Men tillslut gick det bra. 135 slag låg hjärtljuden på i dag. Mycket bra sa hon och jag är nöjd...

Fick en del papper att ta med till förlossningen redan och mitt havandeskaps intyg att skicka till försäkringskassan och min blod grupp..

Sen mätte vi magen i dag också och det var helt normlat stort sa hon och jag ligger lite ovanför den understa STRECKET PÅ KRURVAN. Fick även ta en klamydia odling som dem gör på alla som paserat 24de veckan. Och jag har själv tagit fel på en dag så jag har gått 24 fulla veckor i dag. Och de är jag bara glad för :)
Nu vill dotra ha lunch så ska fixa det till henne. Sen ska jag städa lite till...


Kommentarer
Postat av: cladis

Hej gumman vdå klamydia odling har jag aldrig hört att man gör jag har inte giort det o ingen jag känenr har giort det låter skumt kanske du som har valt det skälv eller?

2010-07-02 @ 18:40:13

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!