Luften står verkligen still + mindre tåg olycka

Usch luften i mitt hem står verkligen still. Har även i natt sovit ap dåligt. De är väl värmen som gör sitt. Min dotters resa ner till skåne blev en liten mardröm. (Inte lika allvarligt som det låter) men illa nog för en liten tre åring. Kl 18 på kvällen igår stannade tåget mitt i skogen för att motorn hade havererat. De fick inte öppna varken sig fönster eller dörrar pga säkerhetsrisk. 30 grader ute och då kan ni ju tänka er hur jävla varmt det blir i ett tåg med 100 människor och ingen luft konditonering fungerar.

Timmarna gick och toaletterna fungerade inte heller. KL 21 blev det evakuering av tåget och då hade de suttit inlåsta i tre timmar i denna hetta. När det väl kom av viste ingen vart de skulle ta vägen eller hur vida det skulle komma ner till skåne. Det var ovanför Alvesta den lilla olyckan med tåget hände. Vid 22 tiden fick jag mess om att det då satt på en buss men att bussen bara skulle ta dem till hässleholm. Och min lilla familj skulle ju till helsingborg så de var ju en bra bit till dem skulle. Vid halv tolv på natten hade de fortfarande inte kommit fram till Hässleholm med bussen och min dotter hade somnat vid de där laget.
Stackars min dotter, men pappan sa att hon hade blivit underhållen av en gammal tant hela tiden så hon hade varit glad ändå. Och det hade massa vatten med sig som hon drack så det var ju bra. men ändå.. måste inte ha varit någon kul resa. Inte för någon barn som vuxen..

Vi bestämde via sms att höras i dag och de gjorde vi morse. Jag vet inte när det anlände till hbg men tydligt de att det var sent mitt i natten. Vilken lite mardröms resa för en 3 åring, fast de förstår ju inte så jätte mycket och det var tur i oturen att det inte var en större olycka en den som skedde...

I dag får jag besök, måste hinna med tvätt och disk innan dess. Men vem fan pallar i den här värmen. Stranden vill jag till men det hinner jag inte i dag. Får kanske bli morgondagens project.




Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!