Hett

Jag har inte ens orkat ta fram datorn de senaste dagarna. Ärligt så smälter jag bort. Jag är yr och konstig och dessutom har jag ont i hallsen. Allt började i Söndags efter jag varit och badat med vännerna hela dagen :(







Jag badade hela mig 3 gånger och var i ganska länge.  Och det tog ut sin rätt kan man ju säga på kvällen när vi kom hem sen hade jag 38 grader varmt i mitt v rum. Min dotter var helt ill-röd i ansiktet när hon sov. Själv har jag bosatt mig på bäddsoffan som jag skrev i ett tidigare inlägg. Min dotter sov oroligt den natten och jag flyttade henne till hennes mini bäddsoffa med prinssesor på ut till mig i v  rummet för att luften stog helt still i vårat gemensama sovrum.



Hon ligger och sover med vidöppna fönster i endast trosor och tunt lakan :( Stackars henne så varm hon var..
När jag vaknade i Måndags hade jag så fruktansvärt ont i hallsen och kände mig som en yr bolle hela dagen och mådde helt jävla otroligt dåligt. Min dotter och jag låg inne på varsin sida om bäddsoffan med fläckten igång och kollade barnkanalen hela dagen och spelade lite memory och pusslade något pussel. Vi hade balkongdörren helt stängd och lakan för fönstrena för att minska sol insläppet och hetta. 38 till 39 grader i vrummet igår och cirka 35 grader ute på balkongen :(






Inte för att klaga med gud vad jag vill ha regn och lite svalare. De är hemskt att vara sjuk och dålig med ett barn som överhuvutaget inte tål värmen som blir slö och hängig. Vi har druckit flera flera lite vatten och jag har tvingat i min dotter tills hon gråter och inte vill mer. (Inte allt på en gång och det blir pip och gnäll för att hon tycker de är tråkigt att dricka när hon inte är törstig) men det är såå viktigt för henne att dricka nu i denna tropiska hetta.



I morse vaknade min dotter helt ynklig och genom het av svett vid kl 06:00 och ville inte sova själv. Jag flyttade ut henne till mig och hon drack en massa vatten och somnade om. Kl nio vaknade jag och då hade dotter fortfarande inte vaknat och nästan halv elva tänkte jag att hon får inte ligga Kvar där hon låg utan förflyttade henne till min sida av sängen och feta i gång fläckten. Ungen var som ett hav av svett. Hon vaknade till lite och pep att hon hade ont i magen jag gav henne vatten som hon drack och somnade om med vatten flaskan i munnen. Men gud tänkte jag är hon sjuk?? Tog febern men ingen feber och hon ville inte riktigt vakna i morse. Jag ringde till hennes pappa som kom och tillslut vaknade hon.. Hon åt fyra mackor till frukost och drack massor med mer vatten och fick ett 25 gradit lego bad sen var hon som en ny tjej alltså. Pigg igen.. Tror hon fick någon släng av värme shock eller något :/




Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!