Mödravården och babysaker

Vilken dag igår alltså. Var ju på mvc och min dotter följde med. alla som läser vet ju hur illa de är med min fog lossning. Jag bestämde mig för att vi snabbt skulle ta bussen. De är ju ändå inte så varmt ute och blir heller inte så varmt på bussen så jag trodde inte det skulle vara några problem för min dotter att åka. det tar ju max en kvart. Men det fick jag snart ångra att jag ens tänkt.
Efter fem minuter la min dotter en sprut spya över hela mig och sig själv. Jag grabbade tag i en påse vi hade i vagnen och resten kom i den :(
Jag fick så dåligt samvete och hade gråten i halsen när vi steg av bussen. Stackars lite..

In på sjukhustoaletten och tvätta av de värsta. Upp på mödravården och där Brast jag i gråt inför min barnmorska. Hon var så snäll och tillmötesgående och gav oss en hel bibba med sjukhus kräkpåsar vi kunde ha i vagnen.

På Mödravården gick det bra.. hjärtljuden låg på 127 sla. jag blev lite rädd efter som jag själv tyckte de lät förskräckligt lågt. Hon sa att de var hur fint som helst och att deras gräns låg på 120.
Symfmåttet eller vad de heter låg på 30cm :) Och hon sa att jag följer min tillväxt jätte bra.

Värdena hade skjutit i höjden och var super bra. De blev jag förvånad över men självklart nöjd :)

Efter besöket gick vi in på apoteket och köpte åksjuk medicin och alvedon. Sen vidare ner till stan. Ingen i dee att sätta oss på en buss igen .. lillen fick yoggie och jag hade en drick yoggie med mig också..

Barneshus var vårat mål. skulle köpa lite saker till bebis.
Och det gjorde vi.

Sen träffade vi N på stan och tog en lunch. då blev min dotter getingstucken i munnen och bara skrek. Vi sprang upp till vårdcentralen där vi fick vänta i över en timme innan det var vår tur. Hon fick tavegyl mot sticket så det hämtade vi på apoteket innan vi gick hem..

Gud alltså..
Vilken dag..

så här ser det ut i mitt sovrum för tillfället. Har inte ställt i ordning något än. Men det kommer, de lovar jag..

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Guuud nu får jag babykänslor på riktigt! När jag ser blöjorna, salvorna och allt det där. Inser att det hade varit kul att följa med dig när du ska handla såna saker. Jag ska ju trots allt vara med när den lilla kommer ut. LÄNGTAR!

2010-08-29 @ 07:37:21
URL: http://nikhitas.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!